X Rajd po Koronę za nami

19-08-2017 19:44

Czekaliśmy długo na tą 10 wyprawę  i już niestety jest po tym maleńkim jubileuszu! X Rajd po Koronę przeminął szybciutko!

Tradycyjnie spotkaliśmy się na przystanku przy ul. ks. Granata, skąd wyjechaliśmy w stronę Bielin. Pogoda była znakomita :) a wędrówka zapowiadała się całkiem przyjemna. Na niebieski szlak weszliśmy lekko za miejscowością Bieliny, rozpoczynając ostrą wspinaczką pod górę. Krótkie, ale strome podejście, nagrodziło nas wspaniałym widokiem na pasmo Łysogórskie. Nie mogliśmy się oprzeć - fotka pamiątkowa została wykonana. Następnie jeszcze przez ok. 10 km wędrowaliśmy do miejscowości Lechów pokonując wzniesienie Drogosiowej i rzucając okiem na Siedlisko Carownica. Nie straszne nam były ani prace drogowe w lesie, ani chwilowy brak oznakowania. Następnie przejechaliśmy do miejscowości Huta Szklana, skąd rozpoczęliśmy wspinaczkę na Łysą Górę ścieżką dydaktyczną wytyczoną i wyznakowaną przez dyrekcję Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Na szczycie wszystkie tajemnice pobenedyktyńskiego opactwa odkryła przez nami Lucyna Jakubowska, dopowiadając historyczne smaczki o wizytach królewskich, pisanych tu kazaniach świętokrzyskich, mowie patriotycznej Adama Czartoryskiego, a nawet więziennym pobycie w lochach Sergiusza Piaseckiego.

Po krótkim czasie wolnym, który jedni wykorzystali na okupowanie ziołowej apteki, a inni na wdrapywanie się na wieżę widokową, planowo wróciliśmy do domu. Deszcz rozpadał się jak już byliśmy bezpieczni w autokarze.

Na kolejną wyprawę zapraszamy w dniu 23 września, a na ostatnią w dniu 7 października. Szczegóły już wkrótce, a tymczasem galeria zdjęć...